Josse - Mitt liv och mina tankar

Första veckan av ett nytt år

Publicerad 2015-01-06 01:32:09 i

Jag har tänkt att skriva en summering av mitt 2014, men jag har inte riktigt fått ihop det än. Men det kommer jag lovar😉 

Början av detta året var väl inte riktigt blivit så som jag hade tänkt mig. Jag blev förkyld förra veckan och det vill inte riktigt släppa taget ordentligt. Har ont i hela kroppen vilket gör att det inte riktigt är så enkelt att börja träna och sånt just nu. Men därför tänkte jag att jag kan ju börja lite enkelt i små steg innan det är dags att börja träna. Jag bestämde mig för i helgen att från och med idag skulle jag försöka bli av med mitt sockerberoende. Det har inte varit lätt under dagen kan jag säga. Håkan tyckte att han skulle vara gullig när han var och handlade förut så han köpte med en chokladtomte till mig. Men jag har inte rört den. Varje gång jag går förbi den blir jag mer och mer beslutsam. Det får vara slut med godis, dricka och redbull nu. Jag måste klara detta nu. Så istället för dricka har jag köpt mig vatten. Tyvärr har kolsyrepatronen i sodastreamern tagit slut idag så den är prio ett att byta ut nu. 
Nästa steg är att sluta röka. Jag röker ingenting när jag jobbar så egentligen borde det inte vara så svårt. Men det är en vana att ta en cigg det första jag gör på morgonen så det är inte så enkelt att bara bryta den vanan. Suget finns egentligen inte där längre. Det är bara vanan som är det största problemet. Men vi får väl helt enkelt se om någon vecka när jag ska ta tag i det om det funkar. Det borde inte vara så Svårt egentligen. 

Nu ska jag hoppa ner i sängen bredvid min man och sova natten 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela