Josse - Mitt liv och mina tankar

Längtar tills våren...

Publicerad 2014-02-02 23:53:28 i Allmänt,

Just nu längtar jag otroligt mycket efter våren. Är så otroligt trött på den mörka årstiden vi befinner oss i just nu. Och att snön smälter och det är blaskigt ute gör ju inte saken bättre. Jag kan se charmen med alla våra årstider, men tillslut tröttnar man ordentligt. Just nu vill jag ha vår så vi kan tillbringa våra helger ute i skogen med spårning med hundarna och fika med våra vänner. Just nu känns det som att det tar emot att gå ut. Gör ju inte saken bättre att jag har varit lite halvdålig till och från i flera veckor. Min motivation med hundarna har verkligen försvunnit helt. Inte för att de gör något fel utan för att jag inte har orken och lusten till att träna med dem. Jag vet att man som hundägare inte har något annat val om man vill ha en bra vardag men som sagt så har det varit mycket svårt att hitta motivationen den senaste tiden. Att Tia gick in i löp strax efter nyår gjorde ju inte saken bättre. Texas fattar verkligen inte att han är kastrerad kan jag ju säga. Så förra helgen fick han åka på semester hos Alex mamma. Och han skötte sig tydligen jättebra för de blev helt förälskade i honom. Det är inte svårt egentligen, men han har ju sina dåliga sidor också. De trivdes jättebra ihop och ville ha honom denna helgen också. Så de var och hämtade honom i Fredags och lämnade tillbaka honom idag. Han har haft det riktigt bra kan jag säga. Mycket gos, kärlek, långpromenader och lek samtidigt som uppfostran. Jag känner verkligen att jag kan lite på dem då Alex mamma är gammal hundinstruktör och har haft hundar tidigare. Så det känns riktigt bra :)
 
I morgon är det dags för skola igen efter en tids frånvaro. Håkan ska till Frövi och Alex jobbar. Allt återgår till det normala helt enkelt. 
 
Nu ska jag hoppa ner i sängen med mina små hjärtan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela