Josse - Mitt liv och mina tankar

Alla hjärtans dag <3

Publicerad 2014-02-14 20:58:49 i Allmänt,

Har spenderat största delen av dagen med att mysa med vovvarna. Sen kom Becca, David och pappa på besök och ville ha kladdkaka så givetvis fick jag ställa mig och göra en;) 
När den var klar var det bara att sätta igång med dagens projekt. Att täcka alla hjärtan dags-tårtan som vi ska fika på efter maten strax:)
Så ser den ut. Det är min första täckta tårta som jag har gjort alldeles själv. Tårtbotten, toberonemousse och smörkräm har jag gjort från start. Sockerpastan som den är täckt med och rosorna gjorda av är köpt. Det var meningen att jag skulle gjort egen sockerpasta men det kändes som att det var en bättre idé att köpa när jag skulle göra det för första gången:) Rosorna har jag också gjort själv av sockerpasta. Jätte enkelt faktiskt:)
 
Nu ska jag sätta igång med maten. Tror det får bli kotletter, potatis och sås idag. Hade först tänkt göra hemmagjorda köttbullar. Sen hade jag tänkt lövbiff, hemmagjorda potatisklyftor och bea. Men jag är sjuuukt sugen på kotletter och potatis:)
 
Ha en trevlig alla hjärtans dag- kväll :) Det ska jag ha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela