Josse - Mitt liv och mina tankar

Denna dagen kan dra åt helvete.......

Publicerad 2013-09-16 19:01:46 i Allmänt,

Förre veckan kändes allt mycket enklare. Skolan gick bra och jag såg fram emot saker. Idag ändrades allt. Nu känns det väldigt osäkert med skolan och jag vet inte vad jag ska göra. Jag ansökte om CSN när skolan började och fick då avslag för att det saknades 70 poäng. Ringde då till dem och frågade om jag skulle få studiebidrag när jag hade läst fyra veckor, då jag skulle ha läst 70 poäng då. Svaret då blev att det skulle jag få. Idag ringde jag till dem för att kolla om inrapporteringen från skolan kommit in än. Då sa de att jag var tvungen att ha betyg i 70 poäng för att få studiestöd. Betygen får jag inte förrän i slutet av terminen och det betyder att jag får läsa hela HT utan pengar. Jag blir så jävla förbannad på att den ena säger att det räcker med att ha läst 70 poäng och den andra säger att jag ska ha betyg och vara godkänd i en 100 poängskurs eller två 50 poängskurser. De räknar inte veckorna när man läser komvux tydligen. 
Så nu sitter jag här och pluggar utan att veta om jag kommer klara mig genom hösten utan pengar. Helvetes jävla förbannade dret! 
Det enda jag vill göra är att grina just nu.
Som tur är har jag världens bästa sambo. När jag berättade för honom så sa han att vi löser det på något sätt. 
Ett något bittert inlägg men just nu kan CSN dra åt helvete!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela