Josse - Mitt liv och mina tankar

Dag 7,8,9 och 10

Publicerad 2013-10-17 16:21:14 i Allmänt,

Oj vilket långt uppehåll det blev här då. Var inte riktigt meningen men ibland så hinner man inte riktigt med att uppdatera som man önskar att man ska. 
I måndags var jag hemma från praktiken och var till läkaren för att få mina utslag kollade. Det var ingenting allvarligt. Men jag ville kolla dem innan jag började på praktiken. I måndags åt jag lite godis som blev kvar sen söndagen också. Men det var absolut inga mängder. Så Jag är rätt nöjd med att jag kan motstå frestelsen. 
I tisdags började min praktik och jag har verkligen hamnat på ett underbart ställe. Trevlig stämning och alla är väldigt duktiga. Min handledare säger hela tiden att det är så skönt med en elev som har jobbat inom vården förut och att hon inte har något direkt att lära mig. Hon verkar vara väldigt nöjd med mig. Och jag trivs verkligen jättebra. Känner mig mer och mer hemma och ser mer och mer vad som behöver göras. Min praktikplats passar mig helt enkelt. Det är verkligen jättestor skillnad på att jobba i hemtjänst och på vårdboende. I hemtjänsten är det stress hela tiden medans på vårdboenden är det ett helt annat tempo. Ett lugnare och mer trivsamt tempo. Jag är inte helt slut när jag kommer hem på dagarna. Vilket jag oftast är när jag kommer hem från jobbet inom hemtjänsten jag har. 
 
I och med praktiken så är det väääldigt lätt att avstå sockret. Jag har till och med slutat med socker i kaffet. Iaf när jag är på praktiken. Hemma blir det inte så mycket kaffe och när jag väl dricker kaffe hemma så antingen har jag inget socker i eller kanske bara en bit. Det är mycket mindre än vad jag haft tidigare. Jag vill verkligen lyckas denna gången. 
 
Nu ska jag fortsätta plugga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela