Josse - Mitt liv och mina tankar

Dag 3 och 4

Publicerad 2013-10-11 21:17:05 i Allmänt,

Orkade faktiskt inte göra någon uppdatering igår. Så det får bli en uppdatering om både gårdagen och idag.

Jag har bestämt mig för att vara helt ärlig här på bloggen. Just för att är jag ärlig här så måste jag vara ärlig mot mig själv. Det kommer man längst på.

Dag 3
Jag fuskade faktiskt ganska mycket igår. Två dubbelbitar Daim, 2 wienerbröd och 4(!) chokladbollar lyckades jag inte motstå. Lite besviken på mig själv. Men jag tycker faktiskt att jag var rätt duktig med att motstå att köpa redbull och Cola. Stod länge och tittade på redbullen. Men jag kom fram till att vatten är rätt gott.

Dag 4
Idag har jag faktiskt varit väldigt duktig måste jag säga. Smakade lite på en sockerkaksbit förut. Sen har jag inte ens tänkt tanken på varken godis eller dricka förrän jag och Håkan var och handlade förut. Det är ganska enkelt att motstå att köpa den där drickan eller godbiten. Jag insåg förut att jag inte varit sugen på Cola på flera dagar. Och inte idag heller.

Jag kan erkänna att jag har socker i mitt kaffe och te fortfarande. Men absolut inte dr mängder som jag har haft. Dragit ner ordentligt på det. Har en fundering på sötningsmedel. Är det bättre eller sämre när man försöker vänja dig av med sockret och gå ner i vikt? Jag tittar ganska mycket på hur mycket socker det är i sakerna jag köper och har insett att det ät tamejfan socker i nästan allt. Visst behöver man en del socker men inte de mängder som jag har fått i mig under en lång tid. Varken tänder eller kropp mår bra av det. Jag känner att jag är rätt trött under dagarna nu. Men det är en avvänjningsperiod. Det går snart över och jag får snart min "naturliga" energi tillbaka.

Mitt mål med allt det här är att gå ner i vikt och att återfå den styrkan och det välmåendet jag hade när jag tränade och bodde hemma. Jag har fått en liten push av att se hur Carro har lyckats med sin viktnedgång. Men det som funkar för henne kanske inte funkar för mig. Jag vet iaf att mitt sockerberoende är något som jag måste bli av med. Och jag hoppas och tror att jag håller på att lyckas:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela