Josse - Mitt liv och mina tankar

Dag 12,13 och 14

Publicerad 2013-10-21 23:14:51 i Allmänt,

Dåligt med uppdateringar under helgen. Kan bero på att jag har jobbat hela helgen faktiskt. Delad tur i lördags och kvällen i går. Och även dagen idag. Det känns inte riktigt som att gå till jobbet när jag ska jobba. Känns så fel på något sätt att säga att jag ska jobba. För det första är det praktik jag gör och för det andra så är det inte jobbigt jobb så att säga.
 
Det går riktigt bra nu med sötsuget faktiskt. Jag känner av det lite ibland men det värsta är nog äntligen över. Tyvärr har det inte blivit så mycket av motionspromenaderna förra veckan. Men på fredag hade jag tänkt att införskaffa mig ett par ordentliga promenadskor och sen ska det ut och promeneras :)
Har nu på kvällen suttit och skrivit klart ytterligare ett skolarbete. Sitter och kikar på den sista inlämningsuppgiften som går ut på att man ska titta på en klassisk film (jag har valt Beowulf, för att det var den enda filmen i listan som jag förmodligen inte kommer somna till) sen ska man välja ut en typisk scen, leta reda på den scenen i en bok och sen skriva om den så att den utspelar sig i nutid. För det är nog lätt :/ Och under tiden man gör allt det här så ska man skriva en loggbok som ska innehålla vissa punkter. Varför skulle jag läsa svenska 2 för?
 
Men när jag väl är klar med den så är det bara de muntliga redovisningarna kvar. Den ena går ut på att man ska läsa två texter och jämföra kvinnans roll i dessa. Och den andra uppgiften är ett argumenterande tal. Vi ska välja någon av våra tidigare uppgifter och skriva ett manus utifrån dem och sen ska vi hålla ett tal för läraren. Och den där läraren kan ju typ ta sig någonstans. Skickade in ett arbete för snart tre veckor sedan och jag har fortfarande inte fått någon respons på det. Blir vansinnig snart!
 
Nu ska jag slå igen datorn och gå och lägga mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela