Josse - Mitt liv och mina tankar

Hundledig :)

Publicerad 2013-03-08 14:41:34 i Allmänt,

Efter att varit själv med hundarna i flera dagar så är det riktigt skönt att vara hundledig några timmar nu. Håkan tog med dem båda ut till skoghall, så jag skulle få lugn och ro till att plugga. Helt underbart måste jag säga. Jag har varit helt själv med båda vovvarna hela veckan fram tills igår. Och jag kan ju säga att igår var mitt tålamod med dem slut. Så jag har faktiskt förtjänat att få sova ut idag och vara själv några timmar :) Jag vet att man egentligen inte kan tänka så när man har hund, men skaffar man hund ihop med sin sambo tycker jag faktiskt att ibland kan man lägga över hela ansvaret på den andra. Så länge inte hunden blir lidande. 
 
Pratade lite med Becca igår om att gå kurs med Texas också. Hon håller med mig om att börja med privatlektioner sedan vardagslydnad och till sist viltspårkursen. Ska kontakta en hundtränare jag hört jättebra om och se om hon vill ta sig an mig och Texas. Det som är viktigast för mig är att försöka träna bort skällandet och morrandet när vi möter andra hundar. Det är inte aggressiva utfall han gör, men det kan låta som det. Eller så har jag totalt missuppfattat hans signaler. Ska bli spännande och se vad det blir av detta. Känns som att det är dags att ta tag i det nu iaf :)
 
Nu ska jag fortsätta plugga och dricka mitt kaffe :)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-03-08 16:07:05

Jag rekommenderar SM Hundtjänst (:

Svar: Tack för tipset :) Jag tror att det lutar åt lundagård just nu. Iaf när det gäller privatlektionerna :)
Josse

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela