Josse - Mitt liv och mina tankar

Delade känslor...

Publicerad 2013-03-02 00:17:08 i Allmänt,

Fick igår veta att det kommit in en intresseanmälan på Tia. Vår kontaktperson ringde mig igår och talade om detta och sa själv att anmälan lät verkligen jättebra. Hon frågade om hon kunde lämna mitt nummer till denna killen. Och självklart fick hon det. Han ringde vid lunch idag och vi pratade länge. Jag tyckte själv att det lät som ett bra hem för lilla Tia. Nu ska bara Hundar Utan Hem göra ett hembesök och skriva kontrakt så flyttar hon. Detta kommer inte ske än på ett par veckor, som tur är. Vi får lite tid att förbereda oss på att hon faktiskt kommer att försvinna. HOn kommer då att flytta till ett yngre par som bor i Göteborg. Det nya hemmet lät verkligen jättebra, men en del inom mig säger att hon ska stanna kvar här. Men en annan del säger att det bästa för både henne och Texas är att hon får flytta. Det har gått ganska snabbt ändå. Tre veckor efter vi hämtade henne och Ollie så har hon antagligen fått ett nytt hem. Det innebär att när hon i så fall blir hämtad har hon bott här i ca sex veckor. Det trodde jag faktiskt inte att det skulle gå så otroligt fort faktiskt. Nu hoppas vi på att hon får komma till ett bra hem som ver vad det har med att göra. Som beskrivningen av henne säger så är det två mycket aktiva raser i henne, och det innebär att det är en hund man måste jobba med och lägga ner en hel del tid på. Vilket jag hoppas att det nya hemmet kommer att göra. 
 
Nu ska jag bädda ner mig i sängen och plugga lite tror jag. 
'
Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela