Josse - Mitt liv och mina tankar

Nu får det gärna bli....

Publicerad 2013-01-21 00:43:18 i Allmänt,

Nu får det gärna bli sommar!
Jag är sjukt trött på vintern just nu. Det är kallt och nästan vidrigt att vara ute just nu tycker jag. Visst vintern har sin charm med ljusen i fönstren och den första snön. Men det känns som att det räcker med 1-1½ månads vintern. Sen kan det gärna få bli vår och sommar. Men jag ska väl inte klaga. Jag kan ändå inte göra något åt det.
 
Helgen har varit mysig. I fredags blev det en tur till hundrastgården med Becca, Atos och Texas. Tog inte med någon boll till Texas för jag tänkte att denna gången kanske han kunde springa av sig lite själv. Men självklart hittade han en bit av vad som en gång varit en boll, som han ville att jag skulle sparka på åt honom. Han är helt otrolig min hund. 
Efter hundrastgården följde jag med Becca hem och drack kaffe. Sen åkte jag hem för att börja med maten, men det slutade med att jag spacklade nere i hallen och Håkan fick gå iväg och handla det som behövdes till maten. Håkan fick dock inte laga mat då han kom hem med en ögoninflammation i Fredags. Såg riktigt äckligt ut igår när han vaknade. Becca och David kom och käkade med oss och när de hade åkt så åkte jag och Håkan och köpte godis till mig. Sen åkte vi hem och la oss. Jag har sovit på soffan de senaste nätterna för att inte riskera att få ögoninflammation jag också.
 
Igår var jag och Håkan ut till isen på örsholmen och kollade om det var någon där och åkte. Det var det självklart. Blev några varv med bilen. Det är inte första gången jag åker med på isen men det är lika läskigt ändå. Jag tänker att om det går att bada där på sommaren borde det inte gå att åka bil där på vintern. Men tydligen är jag den enda som tänker så. Iallafall så träffade vi en kompis till Håkan därute som frågade om vi skulle med och käka. Och eftersom vi ändå skulle till apoteket och köpa ögonsalva till Håkan så passade vi på att käka på Rapido. Efter vi hade ätit så åkte vi hem och började måla nere i hallen. När vi var klara så åkte vi ut till örsholmen en sväng igen. Där mötte vi David m fl som skulle åka till Mcdonalds och käka. Så vi följde med dit och sen åkte vi till isen igen och Håkan fick köra lite medan och Texas stod och tittade på. Efter någon timme eller två så åkte vi hem igen.
 
Idag har vi målat en andra gång i hallen och har även haft Rebecca Hultman här på besök innan det var dags att börja jobba. Jobbade 18-21 idag också. När jag kom hem från jobbet så stod Håkan och målade en tredje gång. Så nu är äntligen hallen färdig:) Nu ska det bara torka och städas ordentligt så är det bara att börja inreda igen:)
 
Äntligen är den fuuuuuula tapeten borta i nedre hallen iaf!!! Efterbilder kommer nästa helg;)
Nyvaken och jättesvullen i ögat <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela