Josse - Mitt liv och mina tankar

Måndag...

Publicerad 2013-01-21 22:15:01 i Allmänt,

Så var måndagen snart slut och veckan har börjat på allvar. Har städat nere i hallen efter helgens målande. Och jag måste säga att jag är sjukt nöjd med färgen. Hade egentligen tänk att ha samma färg därnere som i sovrummet. Men eftersom jag redan köpt färgen så fick det bli den. Blev ett helt annat rum faktiskt. Förut kändes det väldigt mycket som en grotta. Det gör det inte längre:) Nu ska jag bara ta mig i väg till Ikea och köpa hatthylla och även en expedit med fyra fack. Och lite annat smått och gott. Måste även få tummen ur och måla spegeln. Sen är det äntligen klart där nere iaf:) Jag tror att det kommer kännas enklare att börja här uppe i hallen nu när det är klart därnere. Det tråkigaste med att måla häruppe är att Håkan måste bygga ställning i trappan. Och jag tänker verkligen inte ställa mig på den. Så det får bli Håkans jobb att måla där. Där har jag även tänkt ha någon väggdekoration. Vet inte vad bara. Sitter och kollar runt lite på internet och det finns ju så otroligt mycket. Hade tänkt att köpa på Ikea men jag har hittat många andra som jag hellre vill ha. Får nog visa Håkan någon dag:) Ska även sätta någon vinyl på trälisten som typ delar av över och nedre hallen. Det är just nu träfärgad och jätteful. Men vi får inte måla på den. Så då får man vara lite uppfinningsrik och hitta lösningar som funkar ändå. I detta fallet får det bli någon typ av vinyl. 
 
Det var menat att Håkan skulle sova borta under veckan. Men han kom hem idag ändå. Och ingen blev gladare än jag. Det är allt lite tråkigt att vara själv hemma när man är van vid att det iaf kommer hem någon på kvällen. Carro är i falkenberg hos mamma sen i tisdags. Så hade Håkan sovit borta så hade jag varit helt själv. Är inte vam vid det längre. Som tur är så har jag ju alltid min lilla älskling här hemma hos mig. Tyvärr så verkar han vara sjuk. Han har kräkts och är dålig i magen. Så just nu är det fasta som gäller. Hjälper inte det så får jag åka och köpa Prokolin i morgon. Det ska vara bra för magen på hundar. Men förhoppningsvis slipper jag att köpa det. Han verkar vara lite piggare nu och piper inte längre som han gjorde innan han kräktes och fick komma ut och bajsa. 
 
Jag måste också få skriva av mig lite. Det finns en person som idag gjort mig väldigt irriterad. Denna någon har jag inte brytt mig om under en tid. Men just idag visade personen att den inte kan släppa saker som hänt och gå vidare. Denna människa tror att den är vuxen, men i själva verket så bevisade den idag att den inte är det. Egentligen borde jag inte bry mig. Men jag blev så irriterad när jag såg vad personen hade skrivit. Jag vet inte om det är riktat mot mig, men jag känner mig träffad då jag vet vad personen tycker om mig. Men nu tänker jag inte slösa mer energi på den människan. Nu har jag iaf fått skriva av mig. 
 
 
Ni får en bild på en av mina älsklingar. Jag kan med säkerhet säga att han och Håkan är det bästa som hänt mig<3 
 
Nu ska jag kika lite på mina kurser och se om jag blir något klokare.
Natti<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela