Josse - Mitt liv och mina tankar

Gott nytt år!

Publicerad 2013-01-01 18:19:17 i Allmänt,

Hade en mycket trevlig kväll igår, trots vissa händelser. Har nog aldrig varit så rädd för min hunds skull som jag var igår. Är så sjukt glad för att han överlevde gårdagen. Tänk att EN raket kan förstöra en hunds liv så som den raketen som sköts igår när Håkan var ute med Texas gjorde. Jag kan med säkerhet säga att jag har totalt ändrat åsikter om hundägare som är emot fyrverkerier och som faktiskt drogar ner sin hund under nyår. Antagligen kommer jag nästa nyår få göra samma sak med Texas. Jag har aldrig sett Texas skaka så mycket som han gjorde och han har aldrig varit så okontaktbar som han var igår. Texas är valpig i vanliga fall men igår var han inte stor överhuvudtaget. Jag brydde mig inte så mycket i början när han kom in. Men när jag såg hur han bara låg och skakade och ville varken äta eller dricka så bröt jag ihop. Så resten av kvällen spenderades i bilen. Skålade in det nya året vid en elkraftstation och skickade iväg sånadäringa thailändska lampor vid kroppkärrssjön. Sedan åkte vi bara runt i flera timmar. Det blev inte riktigt den nyår jag hade tänkt mig, men den blev bra tillslut ändå. När vi tillslut vågade oss hem vid två-tiden så hade vi en mycket trött hund med oss. Han hoppade upp i vår säng och där låg han helt utslagen. Reagerade inte ens när jag åkte för att köra en kompis. Stackarn! 
 
Hoppas i alla fall att ni har haft en trevlig nyår med god mat och trevligt sällskap :)
 
 
 
(Om ni lägger märke till att det sitter en tampong i backspegeln så är det för att bilen är rätt så fuktig och blöt. Den hjälper till att få bort fukten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela