Josse - Mitt liv och mina tankar

Tia :)

Publicerad 2013-02-10 20:14:07 i Allmänt,

Var i Torsdags med Becca till Jönköping för att hämta valp. Becca skulle hämta Ollie som kom i från Irland och ska bo hos dem tills han får ett eget hem. Jag fick frågan i Onsdags om jag kunde tänka mig ta emot en svensk valp som var i akut behov av ett jourhem. Självklart så tackar man ju inte nej till det. Jag vet att jag hade ångrat mig om jag int hade tackat ja. Vi bestämde oss för en hane för att jag har mest erfarenhet av dem och jag trodde det skulle gå bättre med Texas då. När vi kom till Jönköping och mötte upp transporten så var den enda hanen så åksjuk så jag kände att det var inte snällt att sätta honom i en ny bil med en annan hund och åka 25 mil till. I stället fick vi med oss en tik. Hon hade inget namn så vi var tvungna att hitta ett namn. Jag hade dagen innan sagt att jag tyckte att Tia var ett fint namn. Så det fick bli Tia.
 
Tia kan verka lite rädd när man först träffar henne. Det tog någon dag innan hon vande sig vid oss tre här hemma. Nu röjer hon runt som bara den här hemma. Ute kan hon vara lite rädd för människor, bussar och bilar. Hon till och med skäller lite på en del människor vi möter. Hon har kaxat till sig ordentlig på dessa dagar hon varit här. Hon är en mycket glad liten tjej, som faktiskt är ganska lättlärd trotts sin unga ålder (4 månader). Jag kan gissa på att hon kommer bli kanske lite större än Texas och hon kommer kräva en hel del träning. Men hon kan nästan redan sitta på kommando och hon börjar förstå ordet nej mer och mer. 
 
Hon är en mycket trevlig liten vovve måste jag säga :)
 
Denna bilden är tagen första kvällen här. Hon och Texas myyser :)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-02-10 21:05:47

Åh vad fiin (: Ska ni behålla henne? :)

Svar: Visst är hon lik Atos :) Det är väl inte meningen att hon ska bli kvar. Men man vet aldrig ;)
Josse

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela