Josse - Mitt liv och mina tankar

Huvudvärk!

Publicerad 2013-02-17 23:06:12 i Allmänt,

Denna helgen har varit supermyyys. Jobbade Torsdag och Fredag så i fredags var jag väldigt trött och somnade tidigt. I lördags var vi och besiktade både volvon och cossien. Äntligen gick cossien igenom och nu är det ett helt år kvar tills nästa besiktning. Volvon fick tre villkorliga tvåor. En fixade Håkan utanför bilprovningen.
Efter besiktningen åkte vi och lämnade volvon och sen åkte vi ner till örsholmstjärn för att kolla om det var någon där och körde. Hojgaraget hade någon visning eller nåt så det var ganska mycket folk där. Jättebra träning för Tia som fick följa med. I början var hon väldigt rädd för både människor och fordon. Men efter ett tag släppte det och hon började busa runt lite. Vi var där nästan fyra timmar och i slutet var hon så trött så hon la sig på mina fötter. 
Senare på kvällen åkte vi tillbaka dit och var där nästan en timme. Så sammanlagt spenderade vi nästa fem timmar ute på isen. Riktigt trevligt:)
Idag tog vi lite sovmorgon och sen åkte vi ut till isen igen. Var där typ en timme. Men då var båda hundarna med och fick träffa Atos och Ollie också. Det har varit riktigt skönt att vara ute dessa två dagarna. Det gör så otroligt mycket för både kropp och själ. Jag blir jättetrött när jag kommer hem efter att ha varit ute i flera timmar. Nästa helg kanske man skulle samla ihop sig och åka ut och grilla någonstans. Var längesen vi gjorde något sånt faktiskt. Och nu är det perfekt väder för att göra det också. Det känns verkligen som att det börjar bli vår ute nu. Snön töar bort och det är inte lika kallt ute. Riktigt skönt:)
 
Efter alla dessa timmar ute denna helgen så är det väl självklart att jag ska få huvudvärk idag. Men det kan även bero på att jag har otroligt mycket i huvudet för tillfället. I morgon åker Håkan tillbaka till Frövi, men han kommer hem igen på Tisdag. På onsdag åker jag och han ner till Göteborg över dagen. Tyvärr tänker jag inte skriva varför än. De som känner mig vet. Torsdag åker Håkan tillbaka till Frövi och kommer hem igen antingen torsdagkväll eller fredag. Det märks på torsdag. 
 
Nu ska jag strax ta mig en sista promenad med vovvarna och sen bädda ner mig i sängen och titta på film tror jag:)
 
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela