Josse - Mitt liv och mina tankar

Glömt

Publicerad 2013-02-13 20:30:00 i Allmänt,

Jag hade totalt glömt bort hur det är att ha valp. Passandet, in och utspringandet och busandet. Man måste hela tiden passa valpen så den inte kissar inne eller gör något som den inte får. För att den inte ska kissa eller bajsa inne så måste man springa ut var och varannan sekund. Och det ständiga busandet. Tia härjar runt här hemma som bara den. Inte en lugn stund när vi är hemma. Spelar ingen roll hur trött hon än är så ska hon dampa runt. Visseligen är jag ganska glad över att hon inte härjar runt på nätterna, men det ständiga passandet gör mig otroligt trött. Hade totalt glömt bort tröttheten. Men att vara jourhem åt en valp lugnade valpsuget rejält iaf. Det blir nog inga fler hundar här på många år. Och då menar jag mååååånga år också. 
 
Har annars idag varit ner till Becca och drack kaffe med henne, Alex och Hultman. Sen var jag tvungen ner till banken en snabbis för självklart så lyckades jag låsa min internetdosa. En av de få gångerna jag ska använda den så kommer jag självklart inte ihåg koden till den. Mig i ett nötskal! 
Efter banken åkte vi ut till hundrastgården en sväng. Becca skulle dit och träffa någon som Ollie skulle få leka med. Tia fick inte vara med och busa då hon inte fått 12 veckorvaccineringen än. Och eftersom det inte är min hund så är det onödigt att utsätta henne för något som inte är så bra. Vi träffade Martin och Carro en sväng också. De blev helt förälskade i Tia då hon är väldigt lik deras gemensamma hund Doris.
 
Nu på kvällen ar jag lagat mat och sen myst ner mig i soffan. Här tänker jag sitta fram tills det är dags för sängen:) En liten sväng med vovvarna får det bli innan sängen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela