Josse - Mitt liv och mina tankar

Dags att börja om....

Publicerad 2013-08-12 17:19:33 i Allmänt,

Har gått runt och tänkt idag när jag jobbat. På måndag börjar skolan. Jag har ingen aning om vad det innebär. Hur mycket tid som kommer spenderas i skolan eller hur mycket tid jag har över för annat. Jag vet att jag inte skött skolan så bra tidigare, men denna gången har jag bestämt mig. Denna gången kommer jag klara det! Det är tre terminer som kommer spenderas i skolan. Jag ska klara detta!!
Samtidigt som skolan börjar har jag även bestämt mig för att ändra på mina vanor. Nu menar jag inte att jag ska sluta röka. För det vet jag att jag inte kommer klara. Det jag menar är hur jag lever mitt liv. Allt jag stoppar i mig och all motion som jag just nu inte orkar med. Från och med måndag ska jag börja äta bättre, på fasta tider och motionera mer. Minst tre dagar i veckan ska jag ta med mig vovvarna och Håkan och åka ut till antingen kilene eller skutberget och gå. Håkan kommer få en släng av detta med. För ändrar jag mina vanor så påverkar det honom med. 
Från och med Måndag ska det skrivas matsedel för veckan och maten ska vara hemmagjord. En gång i veckan ska jag unna mig. Men inte i överflöd... Jag vet att jag kommer klara det bara jag verkligen har bestämt mig. Och det har jag denna gången.
 
Från och med måndag börjar mitt nya liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela