Josse - Mitt liv och mina tankar

Blåljus..

Publicerad 2013-08-30 00:26:15 i Allmänt,

Har idag blivit stoppad av polisen med blåljus för första gången. Jag har ju som jag skrev i ett tidigare inlägg blivit stoppad och även bötfälld. Men jag har aldrig blivit stoppad med blåljus. Andra gången på mindre än en vecka. Totalt har jag blivit stoppad fem gånger. En gång räknas inte då jag övningskörde vid det tillfället. Två gånger har det nu varit blåskontroll och körkortskontroll. I lördags åkte jag dit i lasern. Och förra hösten åkte jag på regbesikting. Och varje gång jag har med polisen att göra blir jag nervös. Skakar som bara den. Men det lägger sig efter ett tag:-)
Poliserna som stoppade mig nu var inte jättetrevliga måste jag säga. Frågade vems bilen var och vart han var. Frågade även om vi hade varit ute och festat med studenterna. Vilket varken jag eller Alex hade varit. De frågade vad vi gjorde och vart vi skulle. När Alex sa att vi skulle hem så frågade de vart hemma var.
Lite grinig blev jag. Har polisen verkligen med allt att göra? Ska de verkligen ha reda på vart man varit, vad man gjort och vart man ska när man uppenbart inte gjort något fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela