Josse - Mitt liv och mina tankar

Nu...

Publicerad 2013-04-24 01:26:53 i Allmänt,

Nu är jag så där dålig på att uppdatera som bara jag kan vara :P
 
Har inte riktigt haft tid, lust eller något att skriva om på några dagar. Därav den otroligt dåliga uppdateringen. Men som vanligt lovar jag att jag ska försöka bli bättre. Men det är ju faktiskt så att man har ett liv utanför bloggen också. Så ibland blir det lite mer sällan man kikar in här.
 
Senaste veckan har handlat mycket om hundar. Och jag måste bara säga att jag älskar det! 
Nu när jag tittar på Texas ser jag inte det monstret jag sett förut. Jag ser en hund som har utvecklats mycket på bara en kort tid. Jag ser en hund som är otroligt samarbetsvillig. Jag ser en hund som har en otrolig vilja. Och jag ser en hund som ser tillbaka på mig med otroligt mycket kärlek. Det känns som att Texas har fått mer lugn över sig. Nu har han fått en del annan aktivering än den han är van. Jag känner mig mer "pushad" till att träna med honom. Och jag har hittat tillbaka till glädjen i vår vardag tillsammans igen. Det är rätt skönt när Håkan jobbar borta och jag har hand om honom helt själv. Jag har totalt kontroll över när han var ute, hur länge han vart ute, hans mattider och hans aktivering. När Håkan kommer hem på helgerna brukar han få ta det mesta ansvaret över Texas själv eftersom jag har honom på vardagarna. Men jag försöker ändå hänga med ut när de ska ut och jag försöker få med Håkan när vi åker till rastgården och sånt. Bara för att vi ska göra saker tillsammans. När vi skaffade hund så var det mest för att jag skulle ha någonting att göra när jag gick hemma och var arbetslös. Så Texas har automatiskt blivit mer min hund då det är jag som har "uppfostrat" honom. Men det är ju ändå skönt att få lite avlastning ibland. 
 
Jag och Rebecca bestämde oss för igår att anordna Hundpromenaden för Hundar Utan Hem här i karlstad. Denna promenaden går av stapeln 5 maj på flera ställen över hela sverige. Anledningen till denna promenaden är att samla in pengar till deras veterinärfond. Och som ni vet hade vi Tia hemma några veckor och det visade sig att hon hade rävskabb. Så alla hundar i närheten fick behandlas för detta. Och den behandlingen gjorde att även Texas kostade pengar för hundar utan hem. Därför kände jag att eftersom ingen annan nappat på att anordna så kan ju lika gärna jag och Becca göra det. Vi har och har haft kontakt med Hunda Utan Hem så det kändes ganska naturligt att vi tog på oss det. Så nu hoppas vi självklart att så många som möjligt kan komma och promenera med oss och samtidigt skänka en tjuga till veterinärfonden. 
 
Har även lite annat på gång som jag inte har någon som helst lust att skriva ut här innan jag vet hur det blir med det. Men förhoppningsvis får jag positiva besked ganska snart :) Hehe!
 
Nu ska jag ta med min snarkande drömmande vovve in i sängen och sova natten <3
 
Ni får lite bilder på Texas från i lördags då vi var i hundrastgården i skoghall och busade med hans kompisar :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela