Josse - Mitt liv och mina tankar

Lycka!

Publicerad 2013-04-17 01:38:21 i

Just nu handlar min blogg väldigt mycket om hundar. Anledningen till det är att jag och Texas har träffat så mycket trevliga, Goa och mysiga vovvar de senaste dagarna. Och Texas sköter sig nästan helt perfekt. Jag känner en liten lycka inom mig just för att jag har varit så rädd för att släppa ihop honom med helt okända hundar. Lyckan kommer i från att det går så bra med honom.
Vi har vart ut till hundrastgården flera gånger de senaste dagarna och träffat många nya hundar och dess ägare. Och det är så roligt att träffa dessa hundägare. De flesta är lite äldre men de har ett otroligt välkomnande sätt emot mig och Texas. Och de blir inte sura och griniga över Texas konstanta skällande. De vet att vissa hundar är sådana när de är glada.
Dessa hundägare utstrålar ett sånt otroligt självförtroende som hundägare att det smittat av sig på mig. De får mig att lita mer på Texas, vilket jag tycker är helt underbart! Dessa hundägare låter hundarna få vara hundar. Ryker några ihop så löser de det själva. De har så skön inställning till hundarna och dess beteende.
Och de är i rastgården för både deras egna skull och för deras hundars skull.

De senaste dagarnas erfarenheter kommer jag att ta med mig länge. När jag tänker på rastgården nu känner jag en lycka istället för rädslan för att Texas ska ryka ihop med någon annan hund. Jag lär mig nya saker om min hund varje dag som går. Och han gör stora framsteg varje dag.

Det är vad jag kallar lycka! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela