Josse - Mitt liv och mina tankar

Hahaha jag tror jag dör!!!:-)

Publicerad 2013-04-26 20:41:52 i

Nu är det några dagar sen jag uppdaterade igen. Har inte haft något att skriva om direkt faktiskt.

I onsdags natt var jag, Becca och Alex iväg till Mcd för att käka. Men de tog så lång tid på sig att komma dit så jag bestämde mig för att åka iväg och tanka. Nu är det så här att Cossien inte är den lättaste att tanka då man ska dra i en spak inne i bilen, men vajern är för lång så den öppnar inte tanklocket ändå. Detta för med sig att man måste gå in genom bagaget och jag trodde att man skulle dra i vajern som stack fram på ett ställe. Men för mig var det helt omöjligt att dra i denna vajern. I onsdags, efter typ ett halvår med detta problemet, upptäckte jag hur man faktiskt gör. Det är verkligen superlätt. Jag höll på att dö av skratt när jag upptäckte detta!

Igår vaknade jag av att det var någon som ringde på dörren. Jag hade varit på akuten med en kompis till strax innan fyra på natten så när det ringer på dörren kl 10 så studsar man inte direkt upp ur sängen. Plus på det så var jag bombsäker på att det antingen var Becca eller pappa. Så istället för att gå upp och öppna vände jag på mig och ignorerade alla knackningar, bankningar och ringningar på dörren. Efter ett tag slutade det. Men då var jag redan vaken så att somna om gick inte. Jag skulle ändå träffa Becca kl 14 så jag låg och drog mig i ett par timmar och sen studsade jag upp och gjorde mig i ordning och tog ett varv med vovven. Jag passade på att städa ur bilen också. När jag stod och dammsugade bilen kom grannen och frågade om jag hade varit hemma hela dagen. svaret blev ju självklar ja. Då sa han att det hade varit ett par killar och knackat på hos mig. Och att de hade sagt att de skulle komma tillbaka senare på kvällen. Han la även till att det kunde varit polisen.
På kvällen när jag kom hem så såg jag en vit Saab som snurrade runt vid parkeringen där vi har mondeon. Jag fattade ju självklart att det var polisen då jag såg extraljusen fram och jag visste att de skulle söka mig igen. Jag parkerade och plockade ut hundmaten och allt och gick hemåt. Under tiden såg jag att de parkerade lite längre upp. Men jag bar in maten och grejerna och gick ut för att hämta posten. De gick emot mig och frågade om jag var jag. Sen frågade de om vi kunde gå in. Så vi gick in och under tiden frågade jag om den vita Saaben var deras. De svarade ganska förvånat att det var det. Jag fick skriva på pappren och sen gick de. På vägen nerför trappan frågade den ena av dem hur jag visste att det var deras. Haha, dum fråga!
De talade även om för mig att nu kommer det att bli svårare att känna igen civilbilarna och att den de hade nu är en de precis plockat av blåljusen på. Alltså är det en gammal målad polisbil!
Kändes som att de gjorde bort sig lite faktiskt:-P Jag höll på att skratta ihjäl mig. Det är inte varje dag som polisen sitter och väntar på en när man kommer hem och det är inte varje dag polisen talar om att det kommer bli svårare att känna igen deras civilbilar! Hahahahaha!!!:-D

Nu ska jag packa ihop sakerna och ta med mig Texas och Håkan upp till Becca och David för att grilla:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela