Josse - Mitt liv och mina tankar

Oj, är det så länge sen?

Publicerad 2012-03-11 18:18:08 i Allmänt,

Haha, kollade min blogg nu och insåg att sista inlägget är skrivet förra lördagen. Dåligt av mig tycker jag.
Men det har varit lite och greja med under veckan också. I måndags skadade Texas alla fyra tassar när han lekte i hundrastgården. Riktigt jobbigt har det varit faktiskt. Han har ju fått använda tratten och det är ju inte så otroligt roligt tycker han nog. Han blir faktiskt lite deprimerad av det tror jag. Vågar inte lägga sig ner och sitter typ på ett och samma ställe hela tiden. Riktigt synd om honom faktiskt. Igår upptäckte vi att han har antingen tuggat (vilket jag inte tror) eller så har har på nåt sätt lyckas riva upp en sporre på en av framtassarna (han har inga sporrar på baktassarna). Då var det bara att sätta på tratten igen, som han varit utan nån dag då tassarna läkt jättefint. Fick ju åka in till vetrinären i Tisdags så de fick kolla tassarna på honom. Fick med en salva som ska på efter rengöringen och han är så otroligt duktig och krånglar ingenting när man ska göra rent såren. Blir så lycklig när han sköter sig så fint.
Igår träffade jag en gammal vän som var på besök i stan. Vi drack kaffe på eftermiddagen och sen bestämde vi oss för att gå ut och spela lite billjard. Hade riktigt trevlig. Saknar faktiskt tiden då vi umgicks som mest ibland. Vi hade riktigt roligt ihop. Förhoppningsvis dröjer det inte ett par år tills dess att vi ses igen.

Resten av veckan har varit rätt lugn faktiskt. Kanske inte lät så i början av inlägget men man gör ju alltid saker som man inte kommer ihåg. Ringde till CSN i fredags och frågade om mitt studieresultat kommit in och det hade det gjort. Så ansökan är godkänd och första utbetalningen kommer till veckan. Belv riktigt glad över det. Pratade på att om pengarna kom tidigt under veckan skulle jag ta med mig Carro och Texas och åka ner till mamma i Falkenberg. Alltså att Håkan skulle fixat mondeon så vi hade haft en varsin bil, men volvon bestämde sig för att sluta fungera igår. Så nu har vi ingen bil alls. Och det suger. Så när pengarna kommer blir prio 1 att fixa volvon så får vi se sen hur det blir. Tråkigt att behöva ställa in sina planer, men vad gör man när biljävlarna lägger av? Det viktigaste just nu är ju faktiskt att Håkan tar sig fram och tillbaka till Karlskoga, där han är och jobbar.

Nu ska jag fortsätta plugga lite;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela