Josse - Mitt liv och mina tankar

Veckan

Publicerad 2012-02-03 16:17:53 i Allmänt,

Nu var ett några dagar sen jag skrev något igen. Har inte riktigt haft tid att uppdatera. Mamma kom hem förra helgen och hade ju självklart med sig Baily. Han är världens goaste hund. Var ute på Kilene och grillade i lördags. Sen blev det en tur till Ikea innan vi åkte hem och började med maten. På kvällen kom faster med familj, Becca, David och Carro hit och käkade. Hade en riktigt trevlig kväll. Söndagen spenderades nere på stan med mamma, Becca och Carro. På eftermiddagen följde jag med mamma ner till Falkenberg med en soffa som jag och Håkan var och hämtade i Örebro för några veckor sen. Mamma hade ingen bil med drag och fick inte tag i nån annan bil heller så jag fick följa med ner med volvon och släpkärra. Andra gången jag körde med kärra. Gick faktiskt riktigt bra. Var framme i falkenberg vid tolv nångång. Då var det bara att lasta ur soffan och åka till vandrarhemmet, som mamma hyrde en lägenhet i, och sova. Klockan tio på måndagen tog jag med mig Baily och släpkärran och åkte tillbaka hem till Karlstad. Körde ca 80 mil på mindre än ett dygn, Kändes i kroppen i tisdags kan jag ju säga. Resten av veckan har varit ganska lugn. Pluggat en del och vart ute med vovvar. Var till hundrastgården i tisdags och i onsdags var jag till optikern och fick mina efterlängtade linser. Så skönt att slippa glasögonen! Idag har Becca vart här och klippt klorna på alla vovvar. Jag försökte klippa på Texas men han vill verkligen inte. Vi var tvungna att vara tre personer som höll i honom och ändå blev två klor inte klippta. Jag kan ju säga att jag har försökt med allt som finns för att få Texas att acceptera kloklippningen, men det är inget som funkar. Enda gången han inte riktigt bryr sig är när jag har lämnat in honom på Tassen i centrum så de har klippt dem. Men jag kan inte lämna in honom där en gång i veckan. Blir rätt dyrt. Så då får jag bråka med honom själv. Nu ska jag återgå till pluggningen. Ska nog ta mig ett varmt bad och ta med mig samhällskunskapsboken in och läsa nåt kapitel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela