Josse - Mitt liv och mina tankar

Tankar

Publicerad 2012-02-18 13:52:47 i Allmänt,

Har tänkt lite på sistone på människor som utnyttjar andra. Finns nog många som tror att jag utnyttjar Håkan. Att enda anledningen till att vi är tillsammans är för att han betalar allt. Detta stämmer inte. Människor som utnyttjar någon annan är något av det värsta jag vet. Speciellt när man utnyttjar och ger en falskt tro på att man faktiskt älskar människan. När man älskar en människa så kan man se förbi alla små egenheter och man ha överseende med alla bråk som kan uppstå. En människa man älskar är värd att kämpa för. Man behöver inte klaga på allt som den gör fel, för någonstans vet den nog oftast om att den gör fel. Jag älskar min sambo mest i hela världen och visst har jag haft väldigt tur med att han har betalat allt. Men hur bra har jag mått av det? Inget bra alls. Det har varit en konstant stress för mig att veta att jag inte haft egna pengar. Jag har fått fråga snällt om jag velat ha nya skor eller en ny vinterjacka. Det är inte en rolig situation.

En människa som utnyttjar även efter det är slut mellan dem och inger ett falskt hopp om att det skulle kunna bli de igen är nog något av det falskaste som finns. Även om den personen inte tror att den utnyttjat så gör den det omedvetet. Och självklart så personen som blir utnyttjad gör allt för att det finns hopp för att det skulle kunna bli dem igen. Man gör vad som helst för människan man älskar.

Jag avskyr människor som utnyttjar andra för något som bara gynnar dem själva. Det är riktigt illa!

Jag hoppas att människan som detta handlar förstår att det är riktad till den och att den förstår vad illa den har gjort människor som finns i dennes omgivning.

Jag vet att man brukar säga "ta en titt på dig själv och ditt egna liv innan du kommenterar andras". Detta är precis vad jag har gjort och jag inser att jag kanske inte alltid gjort de rätta valen, men jag har aldrig skadat någon jag älskar allvarligt. Jag har aldrig varit falsk med vad jag tycker och tänker. Och jag har definitivt aldrig utnyttjat en människa på ett sätt som kan skada den i slutet.

Jag vet vad jag tycker och jag står för vad jag säger och skriver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela