Josse - Mitt liv och mina tankar

saknar:(

Publicerad 2012-02-16 01:10:50 i Allmänt,

Kom på tidigare idag att idag är det 6 år sedan farmor gick bort. Saknar henne och farfar otroligt mycket in emellanåt. Har minnen från när jag var typ 6 år och vaknade tidigt på morgonen en sommar. Istället för att gå och äta frukost gick jag och hoppade upp på räcket vid entrén och satte mig. Där kunde jag sitta länge. Just den gången hade jag bara nattlinne på mig. Konstigt att man kommer ihåg vissa småsaker. Jag kommer även ihåg en dag när jag hade varit med farmor till hörselfrämjandet(?) och tror att vi var där och stöpte ljus, så förmodligen var det ganska nära jul. Vi satt i bilen påväg hem och helt plötsligt trillar en kasse med mjölk, som vi hade stannat på vägen och köpt, ner på golvet bakom farmor. Det gick hål på mjölkpaketet så det var mjölk på nästan hela golvet. Haha!

Jag tänker nog mer på människor i min närhet som gått bort på det datum de gått bort. Tänker självklart på dem ganska ofta annars också, men det blir nog lite mer på årsdagen av deras död.

Har iallafall varit ut till gravarna idag och tänt ljus. Tror att genom att man gör det ibland så får man tänka på människorna lite mer.

Min famor och farfar betydde, och betyder fortfarande, väldigt mycket för mig. Saknar dem otroligt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela