Josse - Mitt liv och mina tankar

Kan inte sova:(

Publicerad 2012-02-08 03:03:25 i Allmänt,

Idag var det riktigt svårt att somna. Många tankar som flyger runt i huvudet och jag får ingen rätsida på saker och ting. Jag vet att jag har gjort bort mig ordentligt, men jag försöker verkligen ordna upp det. Önskar att det inte skulle vara så svårt bara. Men det löser sig förhoppningsvis detta med.

Tänkte jag skulle skriva lite vad som flyger runt i huvudet på mig just nu.
Först och främst är det nog att jag är inte en så dålig hundägare som jag fått höra. Visst, det kanske inte alltid varit lätt att komma upp och ut på morgonen men jag har förändrats ganska mycket på sistone. Jag vet att jag måste ta mig promenader med min hund. Jag skulle inte ens tänka tanken att ta råd från någon som i stället för att gå ut med sin inte rumsrena hund, slänger ut den på balkongen så den får kissa där. Jag skulle verkligen inte ta råd från någon som är för lat för att gå med sin hund, så antingen släpper den bara ut hunden på gården eller tar bilen och låter hunden springa brevid. Detta skulle aldrig ens falla mig in. Tyvärr vet jag att det har hänt och kanske fortfarande händer? Min hund behöver massor med motion och har inte jag orken för det en dag så hoppas jag verkligen att min sambo har det. Jag har den turen att jag delar min hund med min sambo. Det kanske gör mig lite lat in emellanåt men jag vet att under dagarna när H jobbar så är det mitt ansvar att se till att min hund får motionen den behöver. Det finns inga som helst genvägar när man är djurägare. Man kan underlätta för sig ett tag men i det långa loppet så krävs det mycket för att ha en balanserad och välmående hund. Jag vet att jag mår bra när min hund mår bra. Just nu är det otroligt lätt att motionera och träna eftersom vi har mammas vovve här också. Det är världens underbaraste hund! Vi har börjat med att träna morra på kommando. Texas kan det sen längesen, men Baily är aldrig tränad till det. Det kommer sig faktiskt av en slump att jag fattade att det går med Baily med. Jag tränade med Texas och helt plötsligt kommer Baily och morrar när jag bad Texas. Så det går faktiskt att få en gammal hund att sitta. Baily är 5 år och, vad jag iallafall trodde, fullärd. Men tydligen vill han lära sig mer:D Jag blir ju bara glad att det var jag som upptäckte det. Annars har det varit Becca och Mamma som tränat baily och lärt honom ALLT han kan, så det ska faktiskt bli riktigt kul att fortsätta träningen med honom. Har även börjat träna lite high five med båda vovvarna. De är sååååå duktiga:D

Mina <3!!!!!

Detta blev ett längre inlägg än jag tänkt. Men nu är jag faktiskt trött så nu ska jag försöka sova:D

Nattinatt

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2012-02-08 11:21:43

De ska bli roligt att så se Baily någon dag, så får ni ha en uppvisning:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela