Josse - Mitt liv och mina tankar

21/2

Publicerad 2012-02-21 23:25:51 i Allmänt,

Bara 45 minuter kvar (i skrivande stund) tills jag fyller 23:D I morgon blir det städning, tvättning och sen lite kalas på kvällen också. Rolig födelsedag? Nej, men kanske en produktiv en iallafall.

Idag har det inte hänt mycket. Tvättat lite och vart och handlat inför i morgon. Annars har det varit en lugn dag. Har sträckt mig i låret tre gånger på två dagar så jag kunde knappt gå i morse. Känns fortfarande ganska mycket, men jag kan iaf gå nu.

Jag måste även få skriva av mig lite efter ett mindre bråk idag. Förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå att jag inte har tid för att göra andra saker än de jag redan planerat på min födelsedag. Jag vill inte vara elak mot någon men jag vill inte heller få dåligt samvete för att jag inte kan hjälpa till. På min födelsedag har jag väl ändå rätten att planera saker som jag vill göra och saker som jag måste göra. Jag hade redan planerat vad jag skulle göra och ändå får jag skit för att jag inte kan hjälpa någon annan med något som jag inte tagit på mig att göra. Det var ett mycket onödigt bråk egentligen, men tydligen har människan svårt att ta ett nej. Jag tar inte på mig saker som jag inte vet om jag hinner med just för att underlätta för människan. Jag vill inte komma i sista sekund och säga att jag inte hinner för att jag har massor av annat att göra. Jag vill inte heller stressa med de saker jag ska göra. Det är ändå min födelsedag. Enda dagen på året jag kan få göra saker för min egna skull. Nej, då är jag en dålig människa för att jag inte hjälper till. Jag blir så arg, ledsen och frustrerad över såna här saker. Jag vill hjälpa till så mycket jag kan, men när jag säger att jag inte har tid så har jag inte tid. Svårt att förstå detta?

Nu har jag skrivit av mig lite, så nu ska jag gå och hänga tvätt och sen gå och lägga mig tror jag:D

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela