Josse - Mitt liv och mina tankar

Tankar

Publicerad 2009-10-15 22:24:22 i Allmänt,

Har suttit och tänkt en stund nu. Kommit fram till vissa saker. Bland annat att Vissa människor bara ljuger och sårar.

Jag vet att jag inte har något med saken att göra men om de är nån som kan säga något om de så är de jag. Dom erfarenheterna som jag har vill man inte ha. Man vill inte bli tvungen att vara beroende av någon. Man vill kunna tjäna sina egna pengar i stället för att leva på andra. Jag som inte har någon utbildning eller något vet vad jag talar om. Har tröttnat och vill inte tjata men jag vill heller inte att du ska bli som jag (du vet vem du är). Det är inget att sträva efter. Du tror att de kommer bli så lätt när du flyttar men de kommer de verkligen inte bli. Tvärtom så kommer du ha annat att må dåligt över, mycket annat. Visserligen så får du mer frihet men med friheten kommer ett ansvar. Jag vet att du är orolig för hur de kommer bli men de blir vad du gör de till. Du har alltid varit vår prinsessa men de kan du inte vara längre. Det är dags att växa upp nu och stå för vilka val du gör. Kan inte skylla på att du har ont och inte sover på nätterna. Jag skulle aldrig gå upp om jag varje morgon könde efter om jag hade ont någonstans. Jag HAR varit likadan när jag gick i skolan men efter allt som hänt så har jag vart tvungen att växa upp och tänka mig för. Jag vill någongång bli självständig också och då kan man inte hålla på så. Man sätter grunden för sitt liv i gymnasiet. Jag har ingen grund för jag har ingen gymnasieutbildning. Jag kan inte få andra jobb än typ de jag har nu: Hotellstädare, och vad roligt är de? Det ska vara jobbigt att gå på gymnasiet för de blir lättare i arbetslivet senare. Det är tre år att klara av. Jag klarade de inte och jag är så otroligt besviken på mig själv. Du håller på att göra som jag gjorde innan min syo gav dig min närvarorapport. Du har ingen som kan hålla koll på dig. Därför krävs de mycket mer av dig. jag kommer hålla stenhårt på att du kommer inte få umgås med mig eller sätta din fot i varken bilen eller mitt hem när jag vet att du inte har vart i skolan. Detta gör jag för att jag bryr mig om dej. inte för att jag kan och vill vara tjatig. För som sagt så vill jag inte och orkar inte de. Du är en mycket intelligent och smart tjej. Och jag vet att du vill göra mycket med ditt liv. Det vore väldigt synd om de skulle gå till spillo för att du är morgontrött och är vaken halva nätterna. Jag vet mer än vad du tror. Jag könner igen beteendet så väl. Som sagt jag har vart likadan. Och jag tror inte att du vill bli som jag. 
Som sagt så vill och orkar jag inte vara tjatig men jag måste få detta ur mig.


Jag älskar dej jättemycket och vill dig allt väl i världen men som du håller på nu så kommer de inte gå något bra för dej. Tyvärr........

Kommentarer

Postat av: Sophia

Publicerad 2009-10-16 19:04:45

Förstår vem du skriver om och jag måste hålla med. Kanske inte om allt.. Men man sätter grunden i gymnasiet och det är ett stort ansvar att bo själv. Det är dessutom så att man måste vara beredd på att ta det ansvaret. Men Josse, du lever inte ett dåligt liv. Du lever bara ett pengamässigt fattigt liv. Du har kärlek o mer pengar skulle underlätta livet, men det skulle inte kunna förändra livet till det bättre. Det gör inte pengar. Läget kan ju ändra sej o det är aldrig för sent! Det går att läsa upp betyg via Komvux o det kanske är perfekt för dej som inte jobbar heltid att ta de kurser man behöver för att komma in på Universitetet.. OM det nu är så att du önskar en utbildning. =) Jaja, nu blev det väääääligt långt. Men summa kardemumma: Livet blir vad man gör det till o jag önskar er båda det bästa av livet! ;) Kram från en kusin!

Postat av: Becca

Publicerad 2009-10-20 01:35:52

Nej josse, jag är inte alls som dig. För till skillnad från dig har jag ett mål i livet. De har du aldrig haft. Jag vet vad jag vill med mitt liv och jag tänker inte leva som om jag kommer leva för evigt. Lever bara en gång och då lever jag fullt ut. Detta med dålig sömn och vakenhet på nätterna är ett av dom sakerna jag får leva med, för att gå på smärtstillande är inte min grej de heller. Jag skulle väldigt gärna vilja byta liv med dig. Så du i alla fall kan förstå. INGEN absolut INGEN kommer att förstå hur de är att vara mig. Ni tror bara en massa, ungefär som att jag är en skoltrött människa. Nej de är ju de jag inte är. Jag gör de bästa utav situationen som de går. Idag äntligen gick något framåt i mitt liv. För en gångs skull. var glad istället. Sen sitter jag inte och ljuger för den personen som verkligen litar på mig och älskar mig, men som egentligen inte ens behöver älska mig. De gjorde du och den minen jag fick av håkan då han fick din närvarorapport, den glömmer jag aldrig. Du sårade oss mer, än vad jag har gjort er. Men som sagt, till skillnad från dig har jag ett mål och de tänker jag uppnå. Sen vad som sker under vägens gång kan man inte göra något åt. Men får göra de bästa av situationen. XOXO Becca

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josse

Jag är en glad tjej som bor i Karlstad tillsammans med min ganska nyblivna man och våra hundar Texas och Tia. Här får ni läsa om mitt liv, mina hundar och livet i allmänhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela